YDA Sağlık Yatırım ve İşletme Sanayi Ticaret Anonim Şirketi; YDA İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin (YDA) T.C. Sağlık Bakanlığı Kamu Özel Ortaklığı Dairesi İle yürütmekte olduğu tüm Kamu Özel Ortaklığı (Public Private Partnership-PPP) projelerine yönelik olarak, tüm YDA Group Şirketleri’ne işletme hizmetleri sunma ve farklı hizmet yönetimi (facility management) çözümleri geliştirme amacı ile 2011 yılında kurulmuştur.
YDA Sağlık ve Kayseri Sağlık Hizmetleri (KSH) İşletmesi ile yönetsel anlamda şehir hastanelerinin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak işletim mekanizmalarını sağlanmakta ve YDA tarafından işletilen şehir hastanelerine entegre sağlık tesis yönetimi hizmeti sunmaktadır. YDA Sağlık, 1607 yataklı Kayseri Şehir Hastanesi, 558 yataklı Manisa Şehir Hastanesi ve 1250 yataklı Konya Şehir Hastanesi’nde hastane işletmeciliği konusunda deneyimli personeli ve uzman kadrosuyla hizmet vermektedir.
YDA Group sağlık alanında Kayseri Şehir Hastanesi , Manisa Şehir Hastanesi, Konya Şehir Hastanesi gibi Türkiye’deki PPP projelerindeki know-how’ını uluslararası pazarda değerlendirmeye Kazakistan’da başlamıştır. Özellikle Ortadoğu, Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu (CIS) ülkelerinde hem inşaat anlamında hem de işletme alanında büyük çaplı Entegre Sağlık Destek Hizmetleri alanındaki açığın da kapatılması planlamaktadır. YDA Sağlık; Entegre Sağlık Hizmetleri kapsamında Tıbbi Destek Hizmetleri (laboratuvar, görüntüleme, fizik tedavi ve rehabilitasyon, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, biyomedikal destek, diğer tıbbi ekipman destek hizmetleri) ve Diğer Destek Hizmetleri (temizlik, güvenlik, hasta yönlendirme refakat resepsiyon taşıma hizmetleri, yemek, yer bahçe bakım hizmetleri, tesis yönetimi, ilaçlama, çamaşır ve çamaşırhane hizmetleri, otopark, atık, bina ve arazi hizmetleri, mefruşat, HBYS uygulama ve işletme) sunmaktadır.
Vizyon & İlkeleri
- Uzmanlaştığı faaliyet alanlarında lider konumda olmak ve uluslararası standartlarda hizmet sunmak.
- Tüketicilere, çalışanlara ve tedarikçilere karşı dürüst davranmak.
- Tüketici taleplerine öncelik vererek, ürün ve hizmet kalitesiyle oluşturduğu müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlamak.
- Tüm paydaşları ile profesyonellik ve karşılıklı güven ilkesine dayalı uzun süreli ilişkiler kurmak.
- İş programı ve teknik şartnamelere azami özen göstererek üstlenmiş olduğu işleri zamanında bitirerek teslim etmek.
- Nitelikli personel istihdam etmek ve çağdaş bir yönetim sistemine sahip olmak.
- Kurum içi eğitimlerle istihdam gücünü ve kalitesini yükselterek geliştirmek.
- Yüksek etik standartlara bağlı kalmak.

